Inredningslinjen – uppgift ”Ett rum i hemmet” del 1

På inredningslinjen håller vi nu på med uppgiften ”ett rum i hemmet”. Vi ska ta fram förslag till en av våra kurskamrater. Min ”kund” har ett sovrum som ska vara sobert och gå i bruna toner. Jag har tagit fram en materialplansch med  en lista på produkter och var man kan hitta de flesta av dem. Jag har tyvärr en känsla av att jag inte riktigt fått det så sobert som jag ville. Vi får se vad hon säger i morgon när vi har heldagsworkshop. Här är materialplanshen och produkterna har jag listat nedtill. Anettes sovrum-moodboard 2

Sammetsgardiner och överkast från La Redoute, färgschema från Pantone med färgen Iced coffee som utgångsfärg, bordslampa från Oscar och Clothilde, genomskinlig sänggavel, skrivbord och stol, ljus soffa med gröna detaljer, pläd från Klippans yllefabrik, Kuddöverdrag från Iittala, färgschema, vitmålad träpanel med hyllor, skåp, tavelvägg, olivträd, hylla med lådor och växter.

Lämna en kommentar